Arg. Som fan.

Idag när jag skulle hämta elias från dagis, hann jag inte längre än till slutet av våran huslänga innan jag hörde ett barn som panikskrek. Tog typ två sekunder innan jag insåg att det var elias, och fyfan, vilken panik jag fick. Rusade till dagis, och när jag ser honom så gick mitt hjärta i tusen bitar typ. Han hade slagit upp hela munnen, när han försökt gå mot en barnvagn. Blödde som tusan o hade jätteont. Plockade upp honom o tröstade, och blev NÅDIGT arg på fröknarna. Vad fan liksom, han är ett år, då får man hålla koll KONSTANT! Speciellt när jag uttryckligen sagt att han inte ska vara uppe o gå när han är trött, vilket han brukar vara då runt tiden jag hämtar honom. Visst olyckor händer, men det här hade kunnat förebyggas om dom givit honom uppmärksamheten dom skulle. Likadant att en av ungarna rymde förra veckan, det tog 1½timma (något sånt, nu är jag inte säker på tiden, men länge var det) innan dom ens märkte något. Sen tog det ytterligare 30min innan dom kontaktade mamman. Wtf liksom! Överväger seriöst att byta dagis, för såddär ska det inte få vara.

Han är iallafall okey nu, sover som en stock. Och jag har precis slängt i mig lite tonfisksallad. Gott! Blir lite kvällsplock nu, sen duschen, och seeeeeeeeeeeeen ska jag slänga mig i soffan med lite kladdkaka och hallon. Mys! Imorgon blir det Jobbcentrum, sen sola med bästa johanna.

Dagens! nom!


Kommentarer
Postat av: Madelene & Vincent

Åh gud vad gött det där såg ut :D

2011-06-09 @ 21:15:02
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Madelene

Men gud vad jävla sjukt! Jag tänkte skola in V i september men nu när vi får tillökning så får han vara hemma med oss ist. Det händer så sjukt mycket olyckor på dagis, i snitt 6 dödsfall per år :O Bedrövligt är bara förnamnet!



Ja jag hoppas att jag inte blir så sjukt stor, jobbigt med värmen då skulle jag tro :p och alla mammatattueringar klarar jag mig gärna utan, räcker med dom jag har :p Men som sagt, i slutändan är det ju värt allt och lite till :D

2011-06-12 @ 19:26:01
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Madelene & Vincent

Gud vad underbart att höra, grattis till det! :D Superskönt att kunna gå ner på halvtid :)

Ja vi träffar massor av barn, i den här lilla byn kryllar det av mammor och barn vilket jag är väldigt tacksam för :) Sen har vi en jättebra öppenförskola i närheten som vi kan åka till :)

2011-06-12 @ 20:46:51
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Madelene

Låter som en fantastisk idé! :D



Ja så är det nog i dom flesta fallen, att det är mer jobbigt för föräldrarna! Barnen leker ju och har skoj hela dagarna :)



Har du sett dokumentären den sköra tråden? Fan vad jag har gråtit alltså! :(

2011-06-12 @ 22:15:25
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0